2024. május 5., vasárnap

Egy újabb amerikai tanto

 

A következő kés megalkotásához egy mozifilm adta az ihletet. Rákerestem a neten, lerajzoltam, módosítgattam, aztán már tökre nem is úgy nézett ki, mint amit a filmben láttam. De attól még tetszik.

A penge 5 mm vastag O2, feketére sötétszürkére maratva vas-kloriddal. Ami nem kicsit foltos lett, hála a dekarbonizációnak. Visszacsiszolni nem akartam, ezért kapott egy kis kőmosást, így már nehezebb észrevenni a foltokat.

A markolat fekete FR4. Az élek a hagyományos lekerekítős módszertől eltérően letöréssel lettek lemunkálva, így kinézetre elég markáns vonalak jelennek meg, ami passzol a pengén láthatókhoz. Legalábbis szerintem. Hogy tovább gazdagítsam a textúrát és elősegítsem a biztosabb fogást, a markolat közepére készítettem három keresztirányú hornyot.

Hogy egységes legyen a penge színe, a markolat kontúrját ragasztás előtt készre csiszoltam, így nem kellett azért aggódnom, hogy a szintbe csiszoláskor leszedem a felületkezelést.

A markolat rögzítésre rásegítettem két vörösréz csőszegeccsel, ahogy az előző késnél is.


Hőkezelés előtt:


Hőkezelés után:


Csiszolás közben (#600-nál már kezdenek előjönni a foltok):


Miután elkészült a kés, megéleztem és átkentem az egészet egy kis olajjal.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése