2023. november 13., hétfő

Változatok egy témára

Ha a késkészítés folyamán odaér az ember, hogy kiválassza a markolat anyagát, és van is miből választani, akkor nehéz lehet a döntés.

Lehet klasszikus, lehet modern, lehet meghökkentő.

És ha nem tudunk dönteni, miért ne készítsük el mindhárom variációt.

Hármat azért nem, de készítettem két egyforma pengét, amik csak a markolatban térnek el.

Az elsőnél fekete FR4-re esett a választásom vörösréz csőszegeccsel. 



Először készítettem nyitott szegecset. Kicsit kísérleteztem meg utánanéztem a neten mielőtt hozzáfogtam volna élesben. A végeredmény nem tökéletes, de elégedett lehetek vele.




A másodikhoz a jó öreg akácfát választottam sárgaréz szegekkel. 


A panelek alá piros G10 linert tettem, hogy egy kis színt vigyek a markolatba.


Miután elkészült a kés, sárgásbarna fából füstöléssel szép csokibarnát varázsoltam. Ez a művelet a fényes sárgareznek is adott egy kis antik hatást. Végül kapott egy kis olajat.


Már csak az élezés volt hátra, mert újabban erre is adok, és már lehet is velük papírcsíkokat vagdalni és szőrt borotválni a karról. Utóbbi nem feltétlen ajánlott, mert az élezéssel kicsit hadilábon állok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése