2012. március 15., csütörtök

Első

Ezt a kis kést még vagy hat éve készítettem. Azt hiszem ez volt az első kés. A formát egy Marttiini által készített puukko adta, amit egy vadászkatalógusban láttam meg. A penge anyaga 3 mm vastag gyalugépkés, a markolat egy szebb napokat is látott széklábból készült, anyaga akácfa. A bakni 2 mm vastag sárgaréz. A kés teljes hossza 200mm, amiből a penge kb 85 mm. A markolat végén van egy sárgaréz cső zsinórnak
A gyári élezést meghagyva, a penge csak egy oldalról van élezve (azt hiszem ezt nevezik vésőélnek). A felületet egy jó ideig úgy hagytam, ahogy a köszörülésből kikerült. Pár hónap múlva aztán szépen lecsiszoltam, de a leélezés még megmaradt. Ismét pár hónap múlva egy kis fakockát ívesre csiszolva a leélezést is szépen simára csiszoltam. Aztán, hogy teljes legyen a kép, összeragasztottam az egészet. Ezenfelül egy sárgaréz csapot is behelyeztem, hogy helyén tartsa a pengét. Tudom nem nagy szám, de első késnek megteszi. Szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése