2012. március 18., vasárnap

Zsebkatar

Mivel a mai kés barcsákolás anyagfáradás miatt félbeszakadt, inkább blogolok egy-két régebbi kést.
Ez a kis zsebméretű katar (azt hiszem ez a neve) valamiféle edzhető acélból készült.
Az anyagvastagság 3,5 mm, pengehossz 90 mm, szélesség 46 mm, teljes hossz 126 mm. A pengét fűrésszel vágtam ki, majd reszelővel formáltam véglegesre. Az élezést persze köszörűvel csináltam. Az edzés a műhelyben lévő kályha segítségével lett elvégezve, vízben hűtve. Ekkor így nézett ki:

A markolat az előző késeknél már megismert barna mahagóniból készült, amit kétkomponensű ragasztóval rögzítettem a pengére, díszítésnek és erősítésnek pedig 6-os vörösréz csőszegecs került még hozzáadásra. Végezetül pedig lelakkoztam. Íme az eredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése