2012. március 15., csütörtök

Harmadik



A harmadik késem alapanyaga is gyalugépkés, vastagsága ennek is 3 mm. A penge az általam kedvelt tanto formára hajaz, ami azóta is sok késemen visszaköszön.A penge 66 mm, a teljes hossz 157 mm. A markolat teljes markolat (full tang) ami csalóka, mert a penge és markolat két külön anyag, amit fecskefarok formájú csatlakozással csatlakozik a bakni alatt. Ezt a módzsert azonban jól megszívtam, mert ez már a második penge. Az első az illesztéssel járó feszültséget nem bírta, és 3-4 óra múlva egy halk ping-gel megadta magát, úgyhogy újra el kellett készítenem, immár finomabbra véve az illesztést. A bakni rozsdamentes acélból van sárgaréz szegecsekkel, a markolat pedig mahagóni, szintén sárgaréz szegecsekkel. A csiszolás után a markolatot lelakkoztam. A leélezést ezen késen sem csiszoltam le.
Sajnos a forma  ismét nem az én eredeti ötletem, hanem a CRKT egyik kiskésének utánzata.

2 megjegyzés:

  1. Szia Karesz!

    Azt szeretném kérdezni, hogy a bakni és markolat íves összecsiszolását hogy oldottad meg ilyen pontosan?
    Én is épp ilyen megoldással veszkődöm épp, a bakni konkáv íve már adott, de sehogy sem tudom pontosan hozzácsiszolni a fát.
    Van valami trükköd?
    köszi:
    Ed

    VálaszTörlés
  2. Hali Ed!

    Trükköm nincs rá, egyszerűen nagyon óvatosan csiszoltam. Hozzánéztem az ívhez, és ahol hozzáért ott csiszoltam egy picit, amíg nem passzolt szépen az egész ív mentén.

    Remélem segítettem.

    VálaszTörlés